"And now here is my secret, a very simple secret; it is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye." By Antoine de Saint-Exupery

I’m back!!!!  

Posted by Ms Kuzie @ Gee @ Nor @ Suka

My apologize, due to my hectic schedule I was unable to update my blog. Dah hampir sebulan lebih rasanya my blog ini tak berusik pun. And within that period terlalu banyak peristiwa yang berlaku. Bermula dengan sambutan Mothers’ Day yang happening di kediaman ibunda mertua Hajah Halimah di Kuala Selangor pada 9 May 2009. Memang happy betul dapat berkumpul dengan keluarga mertua. Tak kira lagi ngan 6 ketul kek dari Secret Recipe; sampai rasa tak lalu dah nak makan kek. Hehehehe… Majlis tu juga sempena doa selamat, kekanda Datuk Ahmad Zaki bin Makhtar yang akan berangkat ke US dan menetap selama setahun kat sana. Semoga selamat pergi dan kembali hendaknya.

Few days after that celebration, my second princess, Eqin masuk hospital sebab demam panas. Demam panasnya membawa ke fit attack (serangan sawan). Tak boleh nak citer pengalaman masa berhadapan dengan situasi tu, masa tu on the way balik dari clinic, traffic masa tu memang alahai… hubby tak henti-henti bunyik kan hon keta minta orang bagi jalan. Masa tu tak de lain dah dalam hati sentiasa berdoa “selamatkan lah anak aku ni..”. Rupanya macam tulah bila orang kena sawan, badan jadi kejang.. mata akan pandang ke atas dan air liur meleleh kuar. Dalam keadaan panic tu aku tak boleh piker apa nak letak kat mulut dia (untuk halang dari tergigit lidah), tak pikir panjang aku masukkan jer jari aku yang cute ni. Padahal aku leh masukkan tuala ke, handkerchief ke. Tapi tak terpikir langsung… Eqin dimasukkan ke hospital pada malam Isnin, 11/05 dan keluar pada hari Khamis, 14/05. Doktor buat blood test lepas tu suruh monitor samada dia ada sebarang perubahan dari segi fizikal dan mental. Alhamdulilah, syukur pada Tuhan, dia baik2 jer. Tak de apa2 effect.
Tak sanggup rasanya tengok Eqin dicucuk kat tangan....
Hari Jumaat tu, aku masuk keja cam selalu, almaklumlah dah cuti berhari-hari.. melambak2 lah keja kat opis ni. Sampai satu tahap, aku rasa nak resign jer 24 hours. Tapi sabar….. Penat belum hilang lagi, gumah aku lak nak buat renovation, hari Sabtu gan Ahad tu memang tak leh nak relax lah. Sibuk mengemas packing barang. Sampai hari ni, gumah aku lom siap lagi reno nyer, mungkin pertengahan bulan depan kot leh siap.

Keja kat opis ni tak penah nyer nak surut, bulan lepas sibuk ngan budget, bulan ni lak tengah nak exercise due diligence untuk apply ESOS. Tapi nasib baik lah gak, boss aku tu pandai amik hati, dia hadiahkan aku 1 ipod baru. Hehehehe… walaupun model yang terberapa nak latest lah. Thank you boss. Lain kali bagi lah handphone ke hehehehe (maklumlah handphone ni tak berapa nak “sihat” dah).
My very first iPod
Itulah yang terjadi dalam sebulan lebih ni…. next Monday 22/06 aku kena buat minor operation… Napa?? Tunggu next citerlah…

This entry was posted on 1:12 PM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Clock