"And now here is my secret, a very simple secret; it is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye." By Antoine de Saint-Exupery

Apa ada dalam handbag aku??  

Posted by Ms Kuzie @ Gee @ Nor @ Suka

Apa? Handbag aku berat? Mana ada.. biasa jer pe…. Untuk menjawab pertanyaan adalah orang tu, apa yang ada dalam handbag aku, ini ha aku list downkan sampah-sampah yang mengdiami handbag aku…


  1. Wallet – ada duit lah, IC, license, kad nikah, credit cards, PM care cards untuk seisi keluarga, ATMs cards, Padini membership card, Carlo Rino membership card, Anakku membership card, Kurnia Insurance card, Chicky Club Card, McDonnald Club Card… (perrghh byk gak card aku ek… koleksi ni);
  2. Handphone (tak de dlm gambar, sbb digunakan tuk amik gambar..hehehehe);
  3. Sunglasses + casing sekali (tak de dlm gambar, sbb diletakkan di atas pala..);
  4. Name card holder;
  5. Bekas duit syiling;
  6. Sudoku (tuk bila2 rasa boring, tak de benda nak buat);
  7. Pen (kalau2 ada yg mintak autograph kang);
  8. Pensil (tuk main sudoku lah);
  9. Ipod (tuk dgr lagu, time nak melalak);
  10. Tisu (tuk kesat ingus);
  11. Oil control paper (tuk perah minyak kat muka);
  12. Hansaplast (kalau2 ada yang terluka.. kat hati ke huhuhu);
  13. Gula2 Halls (tuk ilangkan rasa ngantuk);
  14. Strepsils perisa oren (kalau tiba2 rasa ketidakselesaan kat kerongkong);
  15. Pad wanita (tuk waktu2 kecemasan);
  16. Panty liner (juga tuk waktu2 kecemasan);
  17. Instant Hand Sanitizer (pakai bila kuar masuk jamban);
  18. Lipstik (tuk celit kat bibir lah.. apa lagi);
  19. One Drop perfume (kalau rasa2 nak wangi lebih);
  20. Refreshing Drops (tuk contact lense);
  21. Eye Drops (tuk chalazion – ubat ni);
  22. Breath Spray (incase lah kalau2 nak bercium ke..wakakakaka);
  23. Ubat migraine + panadol (kalau tiba2 lak kena serangan);
  24. Thumb drives (kena bawak ke hulu ke hilir sbb simpan benda2 P&C);
  25. Kunci (dr anak kunci sampai datuk kunci); dan
  26. Segala macam resit (resit parking, shopping, top up etc – tujuan disimpan tuk claim ngan “big boss”)

Dah macam poket doremon lak handbag aku ni. Tapi semua ni tuk waktu kecemasan. Biasalah pompuan suka pandang ke hadapan. Lelaki yang tau nyer mintak tu mintak ni… errrrmmmmm….

This entry was posted on 10:24 AM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

1 comments

aku paling suka item no 22 tu..huhu

Clock