"And now here is my secret, a very simple secret; it is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye." By Antoine de Saint-Exupery

Jiwa kacau…. PART I  

Posted by Ms Kuzie @ Gee @ Nor @ Suka

17th July 2009 – Friday

Few days ago aku terbaca kisah Bro Ed kat blog dia… pasal kenapa jiwa dia kacau bilau. Simpati gak dengan nasib dia yang jauh dari keluarga tercinta. Tapi hari ni giliran aku lak yang jiwa kacau….. uwahhhhh…uwahhhhh…

Susah nak describe my mixed feelings ni…. Dalam pala ni entah apa-apa kejadah yang aku dok pikirkan. Setiap saat setiap masa dan ketika ada jer yang merungsingkan aku. Dari benda yang sekecil kuman sampailah yang sebesar gajah. Semuanya membantutkan daya pemikiran aku untuk hari ni. Aku rasa hari ni merupakan hari penuh dengan emosi. Sampaikan orang tak reti ucap terima kasih pun membawa kesan yang amat mendalam dalam lubuk hatiku ini. Apa tah lagi, kalau orang tak nak layan aku; tak kiralah atas alasan apa pun – samada bz ke atau buat-buat bz… semuanya aku simpan dalam hati ini. Bila aku masuk chat room, aku dah jadi cam alien… nak borak tak reti.. jari jemari kaku tak bergerak.. cam dalam koma jadiknya. Nak tunggu orang dok sapa aku… haram tak de. Silap haribulan aku bagi salam pun semua buat dek jer. On ym… errmmmm mmg on pun infact hari ini aku on lebih lama dari biasa…. Dalam list aku yang online dalam satu-satu masa tu mencecah ke angka 20 lebih orang. But still tak de yang boleh mengurangkan kekacauan dalam jiwa aku ni.

Jantung aku ni… degupan lebih hangat dari biasa. Rasa kadang-kadang macam nak tertanggal pun ada. Orang dulu-dulu cakap kalau kita rasa tak sedap hati ini ada dua kemungkinan, first ada orang tengah syok mengumpat pasal kita tapi tak logic gak… takkan lah korang ngumpat aku 24 hours – tanpa hentikan. Second kemungkinan ialah ada orang yang rindu giler kat aku. Yang ni aku no commentlah.. mungkin ya.. mungkin gak tak. Aku pun tak pasti sangat.

Bila aku dalam keadaan yang ala-ala tidak terurus ni aku punya food intake pun jadi kacau bilau gak. Hari ni saja untuk lunch aku belasah roti canai + mee hoon goreng. Tu belum termasuk yang selingan-selingan nyer. Errrmm…. Kalaulah tiap-tiap hari jiwa kacau.. mau aku jadi cam tong dram. Adooiiii….

Tepat jer kul 6. Aku dah siap packing dah. Kul 6.30 jer aku cau. Padahal banyak lagi assignment aku tak buat. Aku terus jer masuk keta, dah tak tunggu enjin panas ke apa... terus jer keta aku memecut laju. Kalau korang nampak aku drive cam pelesit tu ada dua kemungkinan jer; aku dalam keadaan yang kekacauan tak pun aku tengah marah yang teramat marahlah tu. That is the only habit yang aku tak leh tukar sejak aku mengenali istilah memandu. Bukan tak penah cuba berlagak cool menyanyi-nyanyi anak dalam keta tapi semua tak jalan. Ada jer perkara-perkara yang menyemarakkan lagi api yang sedang hangat membakar. Silap haribulan orang driver sebelah usha aku pun leh angin aku dibuatnya.
Inilah susahnya kalau hormon tengah tak berapa nak balance ni. Nak kena lak amik supplement yang entah apa-apa entah. Bila amik lah, probably masalah ni selesai tapi masalah lain lak yang ada; pimples ke dsb.

Well I guess… I just need someone to talk with. Layan jerlah korang ni pun. Simpatilah sikit beb……..

This entry was posted on 1:46 AM and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

1 comments

aku simpati sangat ni..huhuhuh..cian ko suka..
tapi aku masih blur..apa masalahko tu..

Clock